BME Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar

nyelv / language: hu | en
A tantárgy adatlapja ebben a tantervben:
Adatlapverzió:
Budapesti Műszaki és
Gazdaságtudományi Egyetem
Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar
Vegyészmérnöki mesterképzési szak nappali MSc

Tantárgyadatlap
és tantárgykövetelmények

Önálló feladat I

A tantárgy neve angolul: Laboratory Project I.

Tantárgy kódja Követelmény Kredit
BMEVESAM100 0+0+4/f 3

A tantárgy tanszéki weboldala (az aktuális félévre vonatkozó információk):

A tantárgyfelelős személy és tanszék:

Dr. Simon András, Szervetlen és Analitikai Kémia Tanszék

A tantárgy előadója:

Nincs a tantárgynak előadója, mert laboratóriumi gyakorlat.

A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít:

A BSc. képzésben tanult klasszikus és műszeres analitikai módszerek.

A tantárgy célkitűzése:

Az önálló kutatás technikájának elsajátítása egy konkrét analitikai laboratóriumi feladat önálló megoldásán keresztül az irodalmazástól kiindulva a laboratóriumi munkán és a kísérleti eredmények kiértékelésén át a félévi munkát összefoglaló dolgozat elkészítéséig.

A tantárgy tematikáját kidolgozta:

Dr. Simon András

Tanulási eredmények:

A tanulási eredmények között az adott szak Képzési és Kimeneti Követelményében [18/2016. (VIII. 5.) EMMI rendelet] előírt tanulási eredmények szerepelnek kékkel. A jelen tantárgy ezekhez való hozzájárulása feketével szedett.

Tudás

Ismeri a vegyészmérnöki szakmához kapcsolódó matematikai, természettudományos (kémiai, fizikai) és műszaki elméletet és gyakorlatot.

Elsajátítja az irodalmi háttér feldolgozása során a feladat megoldásához szükséges elméleti hátteret.

Ismeri új anyagok és eljárások kifejlesztésének lehetőségeit, jellemző módszereit.

Megismeri a feladat kutatási területén alkalmazott anyagokat és eljárásokat.

Rendelkezik a vegyészmérnöki és kémiai technológiai területhez kapcsolódó méréselméleti, méréstechnikai, analitikai és anyagvizsgálati ismeretekkel.

Megtanulja új, az adott kutatási területen alkalmazott méréstechnikákat, mérőberendezések kezelését, speciális kutatási terület esetén olyanokat is, melyek az egyetem oktatás során nem vagy csak alig kerülnek bemutatásra (amennyiben az adott kutatási terület igényli).

Ismeri a számítógépes modellezés és szimuláció vegyészmérnöki szakterülethez kapcsolódó eszközeit és módszereit.

Megtanulja a feladat megoldásához szükséges modellező programok kezelését és az eredmények értékelését (amennyiben az adott kutatási terület igényli, pl: elméleti számításos kémia, NMR spektrosszkópia - konformációvizsgálat).

Ismeri a kísérletek tervezésének és értékelésének módszereit.

Alkalmazza a kísérletek tervezéséről korábban tanultakat a kutatási feladat megoldásában (amennyiben az adott kutatási terület igényli).

Az eljárások és technológiák kutatásához, fejlesztéséhez és működtetéséhez szükséges analitikai és szerkezetvizsgálati módszerek birtokában van.

Megtanulja a gyakorlatban is az adott kutatási területen alkalmazott analitikai és szerkezetvizsgálati módszereket (pl: HPLC, GC, NMR, elektroanalitikai módszerek).

Képesség

Rendelkezik a színvonalas kutató-fejlesztő tevékenységhez szükséges manuális készségekkel.

Képes az adott feladat megoldásához szükséges reakciók véghezvitelére és/vagy mérőegységek (pl: elektroanalitikia chipek) elkészítésére, a feladathoz készített egységek (pl.: reaktor) szét- és összeszerelésére.

Képes a vegyészmérnöki, kémiai és kémiai technológiai területen alkalmazott elemzések és anyagvizsgálatok elvégzésére, értékelésére és dokumentálására, szükség esetén a vizsgálati módszerek továbbfejlesztésére, és új módszerek bevezetésére.

Képes az adott feladat megoldása során alkalmazott analitikai műszerek kezelésére, jegyzőkönyv-vezetésre, javaslatot tesz a további előrelépésre.

Képes a kreatív problémakezelésre és összetett feladatok rugalmas megoldására, továbbá az élethosszig tartó tanulásra, a nyitottság és az értékalapúság megtartásával.

Képes a kutatási munkája során felmerülő problémák felismerésére, javaslatot tenni a megoldásra és a témavezetővel való egyeztetés után megoldás végrehajtására.

Attitűd

Törekszik szakmailag magas szinten önállóan vagy munkacsoportban megtervezni és végrehajtani a feladatait.

A tárgy jellegéből adódóan a hallgató a témavezetője irányításával, de egyedül végzi a félév elején választott feladat kutatómunkáját.

Munkája során vizsgálja a kutatási, fejlesztési és innovációs célok kitűzésének lehetőségét és törekszik azok elérésére, elkötelezett a szakterület új ismeretekkel, tudományos és műszaki eredményekkel való gyarapítására.

Törekszik feladatainak magas szintű megoldására és az ehhez rendelkezésre álló idő megfelelő szervezésére.

Autonómia és felelősség

Szakmai problémák megoldása során önállóan és kezdeményezően lép fel.

Elsajátítja munkája során a témavezető felügyelete alatt végzett önálló munkavégzést, javaslatot tesz a kutatás további irányvonalára.

Döntéseit körültekintően, megfelelő önállósággal, szükség szerint más (nemcsak műszaki) szakterületek képviselőivel konzultálva hozza, azokért felelősséget vállal.

Egyeztet más kutatócsoportok tagjaival, amennyiben a választott feladat egy olyan nagyobb kutatás része, mely több kutatócsoport együttműködésében történik.

Utolsó módosítás: 2018-09-28 17:27:45

A további tárgyak adatlapjának kiválasztásához kattintson ide.